marți, 3 aprilie 2012

Curatenia de primavara

A venit si vremea frumoasa pe anul asta si am inceput sa scot bicicleta la inaintare. Cum anul trecut am parcurs destui kilometri, am adunat si vreo cateva kilograme de mizerie pe cadru si prin toate angrenajele bicicletei, desi am mai avut tentative de curatare superficiala macar asupra lantului.
Asa ca am avut doua variante: sa duc bicicleta la un service sa o curete si sa o regleze in schimbul a minim 100 de lei sau sa fac operatiunea personal. Am ales a doua varianta, mi-am achizitionat o presa de lant si m-am apucat de treaba.
In general, toata lumea cred ca are tragere de inima cand vine vorba de un mic reglaj la bicicleta, de o stergere de praf. Cand planifici o curatare mai cu simt de raspundere, trebuie sa fii sigur ca tragerea de inima va disparea foarte repede cand ai sa vezi ca murdaria nu conteneste sa tot apara cu toate ca tu cureti peste tot. Asadar daca stai la bloc, pentru "Operatiunea Monstrul" ai nevoie de mult timp, de un balcon si o baie pe care sa le murdaresti putin de ulei si noroi.
Incep prin a suspenda bicicleta printr-o improvizatie inventie proprie, dupa care demontez rotile si ma apuc sa desfac lantul. Desi presa este una ieftina, nu mi-a dat nicio bataie de cap si a mers ca unsa.


Dupa ce am desfacut lantul, m-am asigurat ca nu pierd elementele din zaua desfacuta si am legat-o cu o sarma. Boltul ce prinde zaua nu prebuie indepartat de tot, doar cat sa permita desfacerea lantului.


Lantul l-am introdus in diluant si l-am lasat aproximativ o ora dupa care l-am scos, l-am spalat cu apa cu detergent in timp ce l-am frecat cu peria prin toate zalele.


 Am scos apoi cablul de la schimbatorul spate si am desfacut cele doua rotite care macinau nisip in interior cand se invarteau. M-am ocupat intai de schimbator si de arcul din interior care se lafaia in noroi. L-am curatat cu detergent, frecand cu o perie in exterior si cu jet de apa in interior.



Apoi m-am ocupat si de rotite. Le-am indepartat mizeria din interior si am curatat capacelele si cilindrul.


Dupa curatarea schimbatorului, mi-am adus aminte de culoarea si desenele care le avea initial, inainte de a se umple de uleiuri si pamanturi de toate felurile.


Am inceput apoi asamblarea, nu inainte de a unge fiecare incheietura, rotitele si arcul din interior.



Urmeaza sa sterg foile si cadrul bicicletei. Nemaiavand rotile, lantul si schimbatorul pe bicicleta, a fost destul de usor de curatat. Am inceput cu foile. Am scos aparatoarea montata pe ele apoi am turnat o solutie compusa din apa cu dero si alte degresante pe care le-am gasit prin casa. Dupa ce am inmuiat mizeria bine, am frecat foile cu o perie mica, sa incapa prin spatiile inguste



A urmat si stergerea cadrului, mai ales ca au sarit multi stropi de la curatarea foilor. Chiar daca iti vine sa dai cu carpa pe unde vezi mizeria mai mare, e indicat sa incepi de sus in jos ca sa nu se prelinga mizerie pe locurile curatate.



Au ramas doar rotile pe care le-am bagat in cada si din nou cu peria, dero si jetul te apa le-am dat luciul.


Si la pinioane uitasem ca mai au si un scris pe ele si nu sunt chiar negre toate. se poate vedea diferenta dupa spalare.


Ma apuc sa montez rotile, nu inainte de a baga putin ulei pe langa toate ansamblele butucilor.


Urmeaza sa pun lantul.


Dupa ce il trec prin toate orificiile necesare, leg schimbatorul spate ca sa nu imi intinda lantul si sa-l pot prinde la loc.


Iau din nou presa si la inchidere e putin mai complicat decat la deschidere pentru ca boltul ce inchide zaua trebuie sa fie in line cu presa si cuiul care il impinge la loc, altfel riscam sa stric zaua lantului.



Zaua trebuie impinsa pana ajunge la nivel cu celelalte si cam asa ar trebui sa arate. La o viitoare desfacere a lantului, e indicat sa se desfaca alta za.


Bineintele, m-am ocupat si de elementul cel mai important...protectia cadrului.


Bicicleta e gata pentru plimbarile din vara asta. Am scos-o la un drive test si deja se simte diferenta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu